Foto: Eivor Eriksen/Kampanje.com

Bransjepris til Byttehelgen

AV: Redaksjonen
6. mars 2020

- Vi synes prisen skal deles med de byttehelgansvarlige i alle bankene, de 100 klubbene som deltok, de 1000 frivillige som har engasjert seg, og de godt over 75.000 menneskene som solgte og kjøpte brukt utstyr, sier prosjektleder for Byttehelgen i SpareBank 1, Monica Evje. 

Byttehelgen ble i november arrangert for femte år på rad av SpareBank 1-bankene, NSF Langrenn og klubber over hele landet.

Vil at alle skal ha råd til å være med

Prisen er en årlig pris som deles ut av Sponsor- og Eventforeningen, og er en anerkjennelse for dokumentert, målrettet, strategisk og nyskapende arbeid med bruk av sponsing som kommersielt virkemiddel. 

– Dette er stor stas. At vi blir anerkjent for jobben vi gjør med Byttehelgen, setter vi veldig stor pris på.
Monica Evje, prosjektleder for Byttehelgen i SpareBank 1

– Våre undersøkelser før Byttehelgen viste at kostnader knyttet til idrett er en utfordring for norske familier. Hele én av tre familier opplyste at barna deres ikke blir introdusert for, eller blir tatt ut av idretten, grunnet økonomi og utstyr. Det er dette vi vil til livs når vi arrangerer Byttehelgen sammen med NSF Langrenn, fortsetter Evje. 

NSF Langrenn er veldig fornøyd med at Byttehelgen har nådd bredt ut i hele landet og er en synlig del av sponsoratet.

– Vi er utrolig stolte over å stå sammen med SpareBank 1 og motta prisen. Byttehelgen har bidratt til økt fokus på at brukt utstyr er bra og er med på å redusere kostnaden for svært mange familier. For oss er dette et fantastisk bevis på at vi også tar kostnadsutfordringer ved sporten vår på alvor, sier Emil Weberg Gundersen, markedssjef i NSF Langrenn.

Hard konkurranse

Vinnerne av prisen ble valgt ut av en jury bestående av åtte personer med bred kompetanse og variert erfaring fra bruk av sponsing og event som virkemiddel. SpareBank 1 konkurrerte med blant andre OBOS og BAMA og DNBs «Familiedag».  

Laster bunnfooter